گروه دپارتمان پژوهش

دپارتمان های آموزشی

انسان موجودی متفکر و عالم است. او تنها موجودی است که قابلیت تعلیم آگاهانه را دارد و با ایمان به اصل فراشناخت (که یادگیری فی نفسه مطلوب است) در پی افزایش آگاهی و شناخت خویشتن است. از بدو پیدایش انسان تاکنون, روشها و فنون در تعلیم و تربیت و یادگیری به عنوان امری مستمر و دائمی معمول و متغیر بوده است و در اعصار مختلف, انسان برای سهولت یادگیری و انتقال مفاهیم از ابزارهای مختلف استفاده میکرده است.فراگیران با گوش دادن ،دیدن،پرسش و پاسخ و اجرای اموخته ها مطالب را یاد می گیرند و بر همین اساس هم روش آموزشی مناسب انتخاب می شود. روش های تدریس فراوان و متعدد هستند که هرکدام شرح مفصل و طولانی دارد، هریک از روش های آموزشی به تنهایی مزایا و معایبی دارد و از اینروست که غالباً به کارگیری مجموعه ای از روش های تدریس و آموزش توصیه می شود تا کارایی و اثربخشی بیشتری به همراه داشته باشد. روش تدریس از محدوده ی علوم «روش شناختی» است که بیشتر جنبه ی کاربردی دارد و براساس خلاقیت و نوآوری فرادهنده شکل می گیرد، اما در دوره آموزشی روش ها و فنون تدریس مواردی جهت بهینه سازی تدریس مطرح می شود که حاصل تجارب مدرّسان موفق بوده و با قوانین کلی علمی و عقلی سازگار است.

سرفصل دوره :

 تعاریف و مفاهیم

 برنامه ریزی آموزشی

 مراحل آموزش

 نیازسنجی آموزشی

 تحلیل آموزشی

 محتوای آموزشی

 طرح درس

 الگوی تدریس

 روش های تدریس

 ارزشیابی آموزشی

 تعیین نیازهای آموزشی

 تعیین اهداف آموزشی

 


ردیف استاد شروع پایان ظرفیت ثبت نام
هیچ موردی جهت نمایش یافت نشد